D-Link
Израиль, www.dlink.com/
Professional Services Manager
: Менеджер Технических Услуг в D-Link Israel.
• Описание Должности: Руководитель Технического Отдела
• Ответственный за все технические вопросы, связанные с полным ассортиментом продукции D-Link в Израиле (Коммутаторы Layer 3, маршрутизаторы, межсетевые экраны и VPN шлюзы, беспроводные точки доступа для применения внутри зданий и на большие расстояния 802.11a/b/g, IP видео решения по обеспечению безопасности, голосовое сетевое оборудование VOIP PBX (SIP, H323, MEGACO)
• Ответственный по управлению техническими аспектами и предпродажными процессами в отношениях с дистрибьюторами, риселлерами. Технологическая ответственность за установление канала продаж для продуктов по передаче голоса, данных и беспроводных продуктов.
• Презентации и проведение технических Presale тренингов для дистрибьютеров.
• Развитие выигрышных стратегий для ответов на тендеры, составление полноценных ответов для RFP/RFI на правительственные проекты и компаний частного сектора, размером от десятков тысяч долларов до несколько миллионных проектов.
• Ответственность за отношения с Операторами Связи по созданию новых возможностей для бизнеса, понимание их потребностей и обеспечение решений модифицируя существующие продукты или интегрируя полностью новые turnkey проекты.
• Консалтинг VAR / SI партнерам в рамках проектов развертывания, обеспечивая также профессиональные практические профессиональные услуги интеграции и поддержки.
• Координация с департаментом разработок новых продуктов компании Длинк дизайн продуктов в проектах высоких обьёмов.
• Создание и управление деловыми отношениями с крупными корпоративными или правительственными клиентами.
• Responsible of managing all technical issues related to full product range of D-Link brand in Israel, includes multilayer switching products, routers, firewalls and vpn gateways, wireless indoor and high-end outdoor products based on 802.11 b/g/a protocols, VoIP FXS/FXO PBX’s, video surveillance, broadband etc.
• Collaborating in cross border support issues with other D-Link Middle East offices and D-Link HQ when necessary
• Responsible of managing technical aspects of vendor – distributor and VAR channel relationships. Established channel partners for voice and data (wireless) products
• Presenting in-depth sales and technical trainings to distributors, sub distributors and sales channels
• Developing winning strategies for tenders and writing RFPs for network project tenders by government and private sector companies sized from several ten thousands USD to multi million USD projects.
• Writing RFP/RFI’s for tenders and projects from scratch, modifying existing tender specs to position D-Link products in winner column.
• Keeping company up-to-date about governing laws regulating tenders, imports, IT Industry and Telecommunications to be able to develop market penetration with different product families
• Handling telco and VoIP service provider relationships to create new business opportunities, understanding their needs and provide them solution with existing products or product modifications.
• Consulting VAR/SI partners through project deployments, providing also professional hands-on field support for major issues
• Co working with D-Link HQ for market survey and positioning of new products as well as extensively testing them in real environments before product launch
• Coordinating with D-Link R&D Department for new product design in special high volume projects
• Creating and applying action plans in case of major problems are found after the equipment has already been sold to the costumer. (DOA, Lack of features, Roadmap Support )
• Build and manage the business relationships with major customer accounts.
• Drive multiple enterprise-scale D-Link brand sales opportunities, focusing on major accounts from $50K up to $1M.
• Extricom OEM project responsibilities:
o Provide Extricom customers with 3rd level of Technical Support.
o Handle Critical and high priority issues.
o Responsibility to resolve all issues with and without the help of R&D.
o Provide on-site support when required.
o Train 1st and 2nd level on technical issues.
o Write white papers on new environment when applicable.
o Write knowledge base solutions to be used by colleagues and customers.
o Presale presentations to Key Telco’s, Integrators, Distributors, Enterprise Clients.
o WLAN Analysis of 802.11b/g/a (Ethereal, AeroPeek, TCP DUMP)
o Vendor Specific Test plan passing for Technological Partnership acceptance (Ascom, Spectralink, Vocera, Kineto Wireless).
o Technological Partnership & OEM related activities (Ascom, Spectralink, Vocera, Kineto Wireless, ECI, Aeroscout, Alcatel and others)
o Matrix Technical Management of a team 8 FSE world wide.
o Professional Services consulting and analysis for Carriers and Key Accounts.
http://www.dlink.com/